Insemnarile Hedonistului Noctambul

Matei Tugui

Scurte momente de necesara sinceritate

with 4 comments

In timpul unei scurte scufundari in butoiul cu melancolie (adica zacand in cada plina cu apa calda, singur cu gandurile mele) am gasit raspunsul pentru leapsa primita de la Corina: (a)moralitatea materialista de inspiratie crestina.

Adica? Imi doresc oameni care sa aiba coordonate morale reale si non-religioase, initiativa si pasiune. Vreau sa vad oameni facand lucruri cu placere, din dragul de a le face. Indivizi, nu caricaturi.

Nu mai vreau cocalari si interlopi, trebuia oprita ascensiunea necrofagilor ‘smecheri’. In aceasta privinta, voi incerca sa evit cat mai mult compromisurile…

Totodata, simt nevoia sa recomand o carte si un film.

Written by Matei

Februarie 25, 2009 la 4:17 am

4 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. zici bine ma

    corina

    Februarie 25, 2009 at 11:38 pm

  2. stai o leaca, rogu-te. religia e făţişul răsturnat al moralităţii?

    Madelaine

    Februarie 26, 2009 at 12:40 am

  3. religia e ideologia integratoare ce serveste ca mecanism de control. totodata mi se pare ca nu este interiorizata nici macar asa cum pretinde, ci neriguros, atunci cand e convenabil, mai mult ca o colectie de superstitii, un ‘get out of jail free card’, o asigurare in cazul in care „exista”.
    eu sustin un sistem de norme morale laic, separat integral de religie si religiozitate

    0pium

    Februarie 26, 2009 at 1:03 am

  4. rolul mecanismului de control religios este valabil numai in cazul unui fanatism religios, desavarsit de nevoile de epatare sociala prin moralitate. (in conditiile in care acceptam ca un fanatic atesta moralitatea suprema a religiei.)
    in cazul unui sistem individual, particularizat pana in radacini cu religia (de orice „culoare” ar fi dansa) mecanismul de control devine unul autoimpus.
    normele personale sunt net superioare celor consacrate unui cadru legal, moral, social.

    Madelaine

    Martie 3, 2009 at 3:11 am


Lasă un răspuns

