Insemnarile Hedonistului Noctambul

Matei Tugui

Optional obligatoriu, amin!

with 13 comments

Cum facem sa obtinem cetateni cu capul pe umeri (= docili) si usor de guvernat ( = manipulat), castigand si suport electoral cu ocazia asta? Simplu! Introducem Religia in pachetul de baza, adica preafericita devine materie obligatorie din clasa I pana in clasa a IX-a, si alaturi de alte cateva modificari geniale in invatamant ii spunem Reforma. Sa inceapa indoctrinarea!

Ce ne facem daca nu suntem ortodocsi? Multumita Constitutiei, putem beneficia de derogari. Asadar obligatoriul e mai degraba optional, cu semnatura parintilor. Dar tot este o tampenie sa incerci sa impui educatia religioasa (o problema privata) intr-o institutie publica. O materie cu adevarat folositoare si de cultura ar fi Istoria Religiilor, predata de profesori laici si nu de catre misionari! Sau separarea Bisericii de Stat inca nu s-a produs in Romania si suntem in continuare un stat feudal din Evul Mediu?

Ora de religie nu este singura modalitate de educare morala, este cea mai scumpa deoarece vine intr-un pachet prea costisitor pentru intelectul celor educati; Educatia civica, Filosofia, Logica (la scoala), parintii si cei apropiati(acasa) ofera variante suficiente.

Incercarea de a preda Religie la varste cuprinse intre 6 si 10 ani este la fel de imorala ca propaganda. Teach, don’t preach!

http://www.hotnews.ro/articol_82331-Religia-materie-obligatorie-dar-cu-derogari.htm

http://www.hotnews.ro/articol_82386-Religia-la-scoala-de-Ion-Vianu.htm

Written by Matei

August 28, 2007 la 2:23 pm

13 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. soc. romaneasca na ajuns la gradu de inteligenta si emancipare rationala cat sa nui mai fie predata religia in scoala. daca ii lasi pe astia de clasa 1 fara religie, cand ai sa ai 40 de ani o sa te intrebe unu de 20 ce se sarbatoreste la paste, si dupa ca ii dai raspunsu o sa te scuipe in oki. mai incolo peste vro 3 4 generatii. in rest ai dreptate

    altcineva

    August 28, 2007 at 4:01 pm

  2. dar te’ai gandit si la varianta k unii copii nu au parinti langa ei sau dc ii au, parintii nu se intereseaza de astfel de lucruri? ma gandesc k poate makr credinta in „ceva” poate duce la echilibrul unei persoane….

    dana

    August 28, 2007 at 4:18 pm

  3. Apropos de hotii care spun „doamne ajuta” cand pleaca la furat…
    Religia mi se pare o idee buna aplicata prost, datorita intereselor meschine si foametei de putere a clerului, precum si a intelegerii eronate si prea literale a cartilor de cult.
    Si formatul orelor de religie propuse elevilor nu lasa loc de alegere cine sau ce sa fie acel ceva in care sa crezi… Dupa cum ziceam, trebuie sa invatam sa separam religia de etica!

    0pium

    August 28, 2007 at 8:22 pm

  4. Sunt de acord ca religia nu trebuie sa fie o materie obligatorie, de asemenea sunt de acord ca nu trebuie sa existe icoane sau alte insemne religioase in institutii publice, aceste elemente nefiind in concordanta cu principiul liberei alegeri.

    Pucu

    Septembrie 9, 2007 at 3:26 pm

  5. Religia a fost cea mai mare forma de maipulare posibila vreodata, insa cu toate astea nu ma jeneaza atat de tare faptul ca aceasta se practica in scoli. Intr’o tara in care exista probleme mult mai grave decat o icoana pe perete, care ar trebui sa simbolizeze, la urma urmei un echilibru sufletesc, pace si prosperitate, sentimente pe care, si cei care fac legile ar trebui sa le imparta, mai ales in momentul in care, neaga ca nu ar fi indobitociti prin fire. Mai bine sa lasam religia deoparte cand vine vorba de unde si cum trebuie practicata, si sa ne gandim la ce reprezinta ea si care este scopul ei, doar Dumenezeu e Unul pentru toti.

    Bogdan

    Septembrie 9, 2007 at 4:55 pm

  6. Religia inca este forma principala de manipulare, mai ales in societatile mai putin dezvoltate, si educatia copiilor este o problema foarte grava, chiar daca latenta. Viitorul depinde de indoctrinarea tinerilor de azi asa ca nu cred ca este o discutie ce poate fi amanata…
    Cat despre semnificatia metafizica a divinitatii, cred ca o putem separa de practica religioasa, mai ales avand in vedere istoria !

    0pium

    Septembrie 9, 2007 at 7:42 pm

  7. Hai ca ma trezesc dupa 2 saptamani dar nu pot sa ma abtin sa nu te intreb: tu n-ai facut religie in generala?
    Te-a marcat in vreun fel?😛

    Elisa

    Septembrie 24, 2007 at 10:54 am

  8. Ba am facut si m-a marcat. E adevarat ca am invatat despre principalele obiceiuri crestine dar predarea unei ideologii la nivel elementar era indoctrinare pe fata. De ce trebuia sa recitam in cor rugaciuni si crezul? De ce trebuia sa ne facem cruce? Eram mai multi atei in clasa si cand s-a ridicat problema profesoara aproape ca a intrat in sevraj… Si am fost obligati sa ne prezentam in continuare la cursuri. Aceasta obligativitate a religiei ne-a invatat sa „pacatuim” si anume sa mintim si sa ne prefacem, sa mimam ca ne rugam si facem cruce cand aceste gesturi n-aveau nici o insemnatate pentru noi.
    Oricum pui problema gresit, principial.

    0pium

    Septembrie 25, 2007 at 12:08 am

  9. ai vrea sa se propovaduiasca doar bIG bENGUL ?

    (required)

    Octombrie 4, 2007 at 4:52 pm

  10. Ai reactionat ca un adevarat crestin.. da=mi voie sa-ti raspund punctual:
    a) curajos din partea ta sa te semnezi… nici nu meriti raspuns
    b) n-ai cum sa propovaduiesti teoria Big Bang-ului ci sa o sustii si cel mult sa o raspandesti. Nu este dogma ci o incercare stiintifica de a explica geneza universului asa cum (credem ca)il stim. Doar ceva ce nu poate fi dovedit poate fi propovaduit
    c) invata sa folosesti cuvinte al caror inteles il cunosti si afla cum se scriu cuvintele auzite… si aprofundeaza tasta Caps Lock!
    d) nu amesteca fizica si metafizica; amandoua s-ar putea sa te depaseasca

    Multumesc pentru atentie

    0pium

    Octombrie 4, 2007 at 7:45 pm

  11. subscriu la cele spuse de tine. ar fi mult mai corect si mult mai interesant sa se predea istoria religiilor. suntem indobitociti de mici. ne nastem ortodocsi(sau whatever) dar nu imi amintesc sa fi avut posibilitatea de a alege sau de a „adera” la o religie. si vorba aia ca sunt destule. nu putem spera la copii educati si care sa gandeasca pentru ei din moment ce educatia in sine e indoctrinare.

    monica

    Octombrie 24, 2007 at 3:22 pm

  12. Eu am facut religia cu o tipa(in jur de 20 si ceva de ani) si care nu m-a invata cum sa ma inchin sau diverese chestii strict bisericesti ci m-a invatat istoria religiilor, filosofia lor si alte lucruri interesante, intamplarea a facut sa am in clasa si o fata de religie penticostala care stia mai multe lucruri decat stiam noi iar daca vroia sa plece era libera sa plece.Gandeste-te ca mai este si factorul cultural, trebuie sa stii cate putin din toate. Nu peste tot este la fel. La faza cu manipularea ai dreptate se bazeaza pe principiul ca inca mai sunt sufiecienti oameni „cu frica lui Dumnezeu” – tehnica gandita, elaborata si utilizata de mult timp, in ultimu timp s-a pus prea mult accent pe chestia asta care nu merita chiar atat de multa atentie.

    andreea

    August 10, 2008 at 9:12 pm

  13. Religia este opiumul popoarelor…

    H.Heller

    Decembrie 21, 2008 at 11:09 pm


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: