Insemnarile Hedonistului Noctambul

Matei Tugui

Carnati de casa la standarde europene si Gelatto

with 14 comments

stemasibiu.jpg

Am fost relativ recent in Sibiu si am ramas foarte placut impresionat. Am mai fost anul acesta de 1 mai dar diferenta este sesizabila. Fiind vara si vacanta (sau perioada de concedii, sa-i spunem asa) turistii straini nu erau o raritate, ba chiar dimpotriva: germani, englezi, francezi, polonezi, ucraineni si probabil si altii pe care nu i-am identificat. Sloganul de promovare mi se pare adecvat unei capitale culturale: „City of culture. City of cultures” si reprezentativ pentru ceea ce am vazut acolo. Nu stiu daca e o agentie locala sau bucuresteana dar printurile sunt foarte expresive si potrivite. Cu siguranta Sibiul poate fi o componenta importanta a brandului de tara, desigur fabulos dar mai degraba cultural decat spiritual. Oricum am inteles ca se va renunta la fabulospirit si se cauta alte idei (nu pot spune idei mai bune deoarece consider ca nu trebuie sa separi idea de executie, executie care a lipsit)

Intr-o nota mai personala, recomand vizitarea muzeului Bruckental, bisericii Evanghelice (inclusiv, nu doar turnul), Mitropoliei Ortodoxe, Pietei Mari si Pietei Mici (desi cred ca e imposibil sa ajungi in Sibiu si sa nu treci prin cele doua piete), Casei de Luxemburg, Podului Mincinosilor si tuturor obiectivelor care va fac cu ochiul, fie biserici, muzee, biblioteci, terase sau cluburi. Mi-a mai placut Crama Ileana, mancare excelenta (carnati de casa cu fasole si muraturi), si cofetaria-gelatterie (da, ati citit bine, cofetarie) „Redal Cafe„, care, daca ar deschide sedii in Bucuresti, ar fi un concurent mai mult decat serios pentru Turabo.

sibiu2007.jpg

Update: Am aflat cine s-a ocupat de campanie (GAV/Scholz&Friends) si am gasit si spotul. Enjoy!

Written by Matei

Iulie 31, 2007 la 1:53 am

14 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. de acord cu tine la faza cu Crama Ileana insa eu am descoperit Pivnita de Vinuri sau Weinkeller unde am mancat ceva mai mult decat special – friptura dulce cu stafide si mango – ceva ce nu credeam sa gasesc si-n plus am baut un vin extrem de bun, nici nu-mi amintesc cum se numea. intr-o nota personala recomand si eu acest loc. si la faza cu cofetaria te contrazic locul Turabo e foarte bine plasat atat in Bucuresti cat si-n alte orase din tara si in alte tari. sa lasam Cezarului ce este al sau, sa admiram si Redal Cafe, dar sa n-o comparam cu Turabo. Turabo ramane Turabo orice-ar zice oricine chiar daca toti cred ce e un loc plin doar de fite si de snobi insa nu e asa. Cine stie despre ce vorbesc imi va da dreptate!

    Catalin

    Iulie 31, 2007 at 10:05 pm

  2. In Weinkeller n-am fost dar voi cauta cand ajung inapoi in Sibiu. N-am sustinut ca Redal ar putea „detrona Cezarul” (vrei sa te angajezi PR la Turabo sau de unde piedestalul?) ci ca ar fi un concurent serios. Poate asteapta sa devina un brand local, apoi regional si abia apoi bucurestean si national (eu asa as proceda)
    Agreez si Turabo dar nu mi se pare ca poate fi un lovemark pentru mine (inca) datorita componentei BCR – prea business…
    Cat despre fitze si snobi, nu cred ca reprezinta targetul sau segmentul reprezentativ ci mai degraba o dovada de perceptie si pozitionare gresite a consumatorilor nouveaux riches.

    0pium

    August 1, 2007 at 12:55 am

  3. Sa mergi in Weinkeller, iti va placea cu siguranta! Referitor la Redal vs Turabo, raman la aceleasi pareri. Locul Turaboului nu-l va lua nimeni niciodata datorita faptului ca e un brand international extrem de popular si apreciat. Faza cu „nouveaux riches” nu tine, dar fie, e parerea ta, nu vreau sa te contrazic. Componenta BCR cum de altfel exista si BT Cafe si BRD Cafe au fost create din dorinta de aliniere la un bussines divers. Ce poate fi mai placut, in pauza de pranz, decat sa mergi sa te intalnesti cu colegul X care lucreaza la o alta companie ce-si are sediul in aceeasi zona cu a ta, pentru a bea o cafea si a manca un sandvis la BRd, BCR, BT , toate Cafe? E parerea mea, cu riscul de nu mi-o impartasi si restul lumii n-o pot schimba cu nimic. Mi s-a intamplat asta de cateva ori si e al naibii de placut si de relaxant!

    Catalin

    August 1, 2007 at 1:54 am

  4. Era sa uit, referitor la Weinkeller, uite aici un indrumator: http://www.weinkeller.ro🙂

    Catalin

    August 1, 2007 at 1:55 am

  5. O sa le cer bani ca-i promovezi pe blogul meu🙂
    Cat despre polemica Turabo-Redal, vad ca trebuie sa evit o cruciada aici; asa cum eu sunt ateu si nu ma poti razgandi, asa esti si tu fan-atic Turabo se pare…

    0pium

    August 1, 2007 at 2:02 am

  6. Matei, esti un coleg si un prieten foarte bun, dar, daca memoria nu imi joaca feste, localul din Sibiu se numeste Redal Cafe. Oricum, sunt de acord cu tine, as vrea sa-si deschida si in bucuresti un loc. Paranteza : Am mancat inghetata in Brasov, zic ei importata din Franta-si ii cred dupa cum e, extraordinara. E ceva special. Concluzia : Inghetata Rules!

    Petcosan

    August 6, 2007 at 10:35 pm

  7. Nu iti joaca, imi torn cenusa in cap. Am corectat peste tot Redal in loc de Radal.
    Si tu esti un prieten extraordinar si un om bun

    0pium

    August 6, 2007 at 11:33 pm

  8. Din cate stiu eu, expresia originala era „esti un coleg minunat si un prieten extraordinar”. Dar asta se intampla cand informatia circula din „gura`n gura” in necunostinta de cauza, si doar din auzite – isi pierde din inteles, si mai ales din farmec… Right?

    Sandy

    August 9, 2007 at 12:18 am

  9. Wrong. Pentru noi, adaptarea a capatat alte semnificatii. Din nou, o gluma de nisa…

    0pium

    August 9, 2007 at 12:24 am

  10. 1. Nu e adaptare, ci e preluare
    2. E gresita.
    3. Semnificatiile sunt discutabile,iar lista poate continua, la fel si glumele de nisa, nu? Si stii ca n`ai cum sa ma contrazici, pentru ca daca ai face`o, ne`am contrazice pana maine… si tot ca mine ar fi!😀

    Sandy

    August 9, 2007 at 12:29 am

  11. Ma bucur ca stii mai bine decat noi glumele noastre de nisa… Poate poti sa-mi spui si la ce ma gandesc acum ca nu sunt prea sigur, cred ca am nevoie de interpretarea ta…
    Voi evita sa ne contrazicem pana maine desi atitudinea excesiv de bataioasa nu mi s-a parut necesara sau adecvata.

    0pium

    August 9, 2007 at 12:35 am

  12. La ce te gandesti acum? Sau la ce te`ai gandit cand ai scris commentul? Te`ai gandit sa eviti sa ne contrazicem pana maine pentru ca atitudinea mea excesiv de bataioasa nu ti s`a parut necesara sau adecvata.
    P.S. Nu toate commenturile primite necesita raspuns din partea ta.

    Sandy

    August 9, 2007 at 12:42 am

  13. Am trecut si eu prin Sibiu dupa 15 ani de cand nu am mai fost, is trebuie recunoscut faptul ca schimbarile sunt majore. Am ramas extrem de impresionat de Piata Mica unda am petrecut foarte multe seri, si aici recomand Crama Sibiana unde mancarea este extraordinara ( ciorba de fasole in chifla, carnati cu varza,etc)si servirea f buna! am intrat si la Redal Cafe unde totul e facut cu foarte bun gust, iar produsele de calitate … bulevardul central insa nu este atata de intim ca si Piata Mica, dar pe ansamblu insa , Sibiul si-a castigat pe buna dreptate un loc important in circuitele tursitice de acum incolo!

    Felicitari si la mai bine!

    Mihai

    Septembrie 1, 2007 at 9:32 pm

  14. Am incercat sa mancam si in Crama Sibiana (pe straduta laterala perpendiculara pe bulevardul pietonal) dar nu am gasit masa libera, din pacate. E acelasi gen cu Crama Ileana, bucatarie traditionala, probabil mancarea e la fel de buna dar e amplasat mai in calea turistilor. Intradevar, Piata Mica e mai intima, mie imi da impresia unui orasel occidental…

    0pium

    Septembrie 2, 2007 at 6:15 pm


Lasă un răspuns

